zaterdag 18 maart 2017

Kringloopkoopjes

Laatst had ik een grote handtas op het oog, eentje waar mijn laptop ook in past. Een roze glimmende tas van 15 euro stond al een tijdje op mijn wenslijstje. Maar zoals dat wel vaker met wenslijstjes gaat, bezon ik mij nog eens grondig op een dergelijke aankoop.

Is zo'n tas voor mij echt 15 euro waard? En moet hij per se nieuw zijn? Nee dus... Eerst maar even naar de Kringloopwinkel!





Kapotte tassen

Twee van mijn tassen (een tas in A4-formaat en een handtas) waren op meerdere punten kapot. Vooral ritsen zijn bij mij vaak de boosdoener. Hoe dan ook... ik was er niet zo blij meer mee.
























De Kringloop biedt uitkomst 

Voor zachte prijsjes vond ik vervangers voor beide tassen. Verder ook nog een leuke driekwart legging voor de zomer, twee paarse shirts en een tof gestreept truitje. Ik ben superblij met alle items. En dat voor minder dan de prijs, die ik oorspronkelijk voor een handtas had begroot.





T-shirts met lange mouwen zijn de beperkende factor in mijn kledingkast: ik heb meer vesten en jasjes dan shirts. Telkens weer heeft de Kringloop leuke jasjes voor 5 euro in mijn maat. Gelukkig weet ik dat tegenwoordig goed te negeren. Helaas bleken beide T-shirts bij nadere inspectie net niet mooi genoeg voor mijn werk. Maar het gestreepte shirt (door manlief omgedoopt tot Waldo-shirt) draag ik met trots!


Alles past precies in de kleine handtas...

...en in de grote tas past mijn laptop en een map met studiemateriaal.





 

Wat? Koop jij bij Kringloop?!

In de blogwereld is Kringloop shoppen vrij normaal. Dat je qua kleding goed kunt slagen en er zelfs uit kunt zien als een prinses, weet ook Sabine van Trashfashion.Toch zal ik mijn merkgerichte collega's niet zo snel vertellen, dat al mijn kleding uit de Kringloop komt. Mochten ze het vragen, dan zal ik zeggen, dat ik graag "vintage" draag.






Koopjes?

Het woord koopjes in de titel van dit blogartikel, is misschien wat misleidend. Met koopjes bedoel ik immers geen aanbiedingen. Nederlandse vrouwen kunnen apetrots zijn op gescoorde koopjes. "Leuk vestje heb je aan!" "Ja, in de aanbieding gekocht!" Het zal ons verzamellaarsinstinct wel zijn.

Uit milieuoogpunt en vanwege beperkt budget doe ik mijn (kleding) aankopen heel gericht. Maar wie mij complimenteert met mijn mooie blauwe feestjurk of mijn vest van Italiaanse wol, krijgt te horen: "Ja leuk hè, ik heb de volle prijs betaald!"


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke aankoopjes, Mijntje! En wat een eer dat je m'n blog benoemd, dankjewel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje! Jouw blog inspireert me om mijn voorkeur voor de kringloop meer uit te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.