zondag 9 april 2017

Kringloop en Minibieb

Wie mij een beetje kent, weet dat graag spullen uitdeel, die ik zelf niet meer gebruik. In mijn ideale huis zou dan ook een grabbelton èn een Minibieb in de voortuin staan. Met oog op een verhuizing (nog niet concreet, maar we zijn op zoek) blijkt weer wat spul weg te kunnen.

Verkopen op Marktplaats is een heel gedoe. Olga van Team Confetti schreef daar al eens een herkenbaar stukje over (link). Ook weggeven schiet niet echt op. De familie ziet me al aankomen als ik weer goedbedoeld met mijn spullen loop te leuren. Daarom kies ik deze keer voor een snellere route.


Wat gaat er allemaal weg?

Op andere blogs lees ik soms hoe mensen zakken vol met spullen naar de Kringloop brengen. Wij ruimen in kleine stapjes op, dus hier geen volgeladen auto. Misschien komt het ook wel, doordat wij heel veel spullen op allerlei manieren recyclen. Toch is de buit nog aardig en dat vind ik wel een foto waard. Het gourmetstel en de VGA-kabels doen oude tijden herleven, maar die tijd is nu echt voorbij.



Een snellere maar leuke route

Een snellere route wil niet zeggen, dat het geen leuke route is! Allereerst worden de spullen op de fiets geladen, want brandstof verbruiken voor recycling doeleinden vind ik zonde voor deze kleine hoeveelheid. Op de achtergrond zie je trouwens een hut van wilgentakken staan; hier wordt tegenwoordig enthousiast gespeeld door de buurtkinderen.






Lentetaferelen

Onderweg nog een lentetafereel: een broedend zwanenpaar. Althans, zij broedt en hij houdt de wacht. Op gepaste afstand maak ik foto's met mijn smartphone. Eerder maakte ik al eens foto's met onze spiegelreflexcamera van zwanen met jonkies. Een van deze foto's werd destijds geplaatst in ons dorpsmagazine!





De route gaat verder langs het Antiquariaat, waar ze maar liefst 7 boeken aannemen. Hoera, een tientje voor ons spaarfonds! Ook de wetenschap, dat de boeken een nieuwe eigenaar zullen vinden, maakt me blij. De overige 3 boeken gaan in deze mooie, ruime Minibieb. Het tasje met kleren lever ik in bij de C&A in ruil voor een kortingsbon. Aangezien C&A de kleding niet sorteert, lever ik hier alleen kapotte kleding in.




































Intussen moet ik nog boodschappen doen en heb de Kringloop (wegens sluitingstijd) gemist. Ik fiets terug op een nog steeds volgepakte fiets. Volgende week maar weer een nieuwe poging doen. Toch is deze route sneller dan Marktplaats of een Grabbelton. En het scheelt weer een verhuisdoos. Ik ben enthousiast!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.