vrijdag 19 mei 2017

Persoonlijke update

Geen nieuws is goed nieuws, zeggen ze wel eens. Bij mij betekent geen nieuws vooral, dat ik het erg druk heb. Of dat ik mij somber voel. Vaak ook allebei tegelijk. Hoe dan ook levert dat geen blogartikelen op.

Al een hele lange tijd voel ik behoefte om toch een update te schrijven. Ik kan hier maar moeilijk woorden voor vinden. Hierbij toch een poging tot een gebalanceerde stukje.





Balans is wat ik steeds zoek: tussen de goede en de slechte dagen, tussen trots zijn en kritisch zijn, tussen hard werken en genieten.

Opruimen vs. vast zitten

Opruimen is een terugkerend thema, want dat vind ik een van de fijnste dingen in chaotische en drukke tijden. Heerlijk om te besluiten wat er wel en niet meegaat bij een verhuizing en om spullen, waar ik voorlopig niets mee hoef, even te parkeren. Op de foto een opruimsessie van mijn kledingkast, waarbij een paar kledingstukken (niet op de foto) naar het goede doel gingen.

Ik kom op een punt, dat verder inpakken onhandig wordt; af en toe loop ik zelfs spullen uit de verhuisdozen te vissen. Het gevoel, dat we geen woning kunnen vinden, is erg beangstigend. Mijn parttime baan lijkt geen recht te geven op een fatsoenlijk onderkomen in de regio, waar ik werk. Ik kan hierdoor nog maar weinig genieten van het feit, dat mijn contract verlengd wordt.



Genieten vs. mijzelf buitensluiten

Zowel op het werk als privé sluit ik me voor allerlei zaken af. Woensdag nam ik een thuiswerkdag en hield stil, dat ik jarig was en de natuurkunde kennisbasistoets ging maken. (Helaas heb ik privé mijn mond voorbij gepraat... maar ik ben zo blij, dat op mijn werk niemand hiernaar vraagt en ik het dus even kan vergeten tot de uitslag komt.)
Dat ik jarig was, hadden mijn collega's intussen wel door - best leuk om via de App gefeliciteerd te worden - en volgende week gaan we gezellig met een groepje mensen trakteren.

En of ik mezelf nu wel of niet buitensluit, mijn collega / stagebegeleider gaf mij het wijze advies, dat ik dit zelf moest bepalen. Maar ik moest mezelf wel trakteren voor mijn verjaardag! En dat laatste is zeer goed gelukt. Manlief maakte heerlijke bonbons voor mij en we gingen uit eten in ons favoriete Indiase restaurant! Dat laatste was ook om mijn contractverlenging te vieren. Op de foto mijn dessert: gefrituurd ijs. Dat wilde ik altijd al een keertje eten!





Aandacht voor anderen vs. mijzelf

Momenteel sla ik uitnodigingen voor feestjes op zondagen standaard af. Ik wist niet, dat dat zomaar kon, maar ik doe het dus... zonder dat ik dit goed uit kan leggen. Jammer genoeg slaag ik er de laatste tijd ook vaak niet in om verjaardagskaarten te kopen dan wel op tijd te versturen.

Intussen denken anderen wel aan mij... mijn schoonmoeder bakte een cake voor mij en gaf me een flinke voorraad Tony Chocolonely repen cadeau. Mijn tante stuurde zelfs twee kaarten (van die mooie van Jacquie Lawson). Mijn moeder en stiefvader komen binnenkort op bezoek. En ik geniet nog steeds van dat mooie kistje dat manlief voor mij maakte.


En als mooie afsluiter... dit is toch ook weer schattig!







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.