zondag 9 juli 2017

Een nieuwe woning in het verschiet

"Hoe verzin je het?" zei mijn vader, en hij begon te lachen. Ik had hem zojuist verteld, dat we op 15 minuutjes fietsafstand bij hem vandaan komen te wonen.

Inmiddels weten al veel mensen van dit goede nieuws, maar na het open einde van mijn vorige blogje plaats ik toch graag deze update.






Het nieuwe huis

Het wordt een spiksplinternieuw huis, dat nog in de maak is. We kregen deze huurwoning via een makelaar toegewezen. Dat vereiste nog aardig wat overtuigingskracht en zelfs een intentieverklaring voor uitbreiding van mijn werkgever. Na de ondertekening van het huurcontract, maakte ik twee foto's van de bouwplaats.

Bij het nemen van de foto's lag het treinstation op zo'n 50 meter achter mij. De startfoto van mijn artikel laat een aantal huizen in aanbouw zien. Ons nieuwe huis bleek wat verderop te staan en de buitenkant, inclusief zonnepanelen, was ook al bijna af. Omdat mijn zus ons verwachte met een stapel pannenkoeken, maakte ik deze haastige en dus wazige foto. Links achteraan op de hoek, tegen de bomen aan, staat hij dan: ons nieuwe huis!




Wat kan ik nog meer vertellen dan dat het een fantastisch huis wordt? Een hoekhuis met zonnepanelen en een bad. En met directe treinverbinding (22 minuten) naar mijn werk. De woning wordt in september / oktober opgeleverd. Jammergenoeg krijgen we het dus druk in het nieuwe schooljaar. De zomervakantie gebruiken we om ons voor te bereiden.

Knopen doorhakken

Het was even wennen aan het idee, dat het ons gelukt is om een woning te vinden. Er viel echt een last van mij af. En nu we wisten, dat we deze zomer nog niet verhuizen, konden we ook allerlei knopen doorhakken. Op de valreep belden we Europa Kinderhulp, die contact probeerde te leggen met onze vakantiekinderen van vorig jaar. Helaas konden ze hen niet bereiken. Maar er was nog wel een Nederlandse jongen (11 jaar), voor wie gastouders werden gezocht. Dus die komt eind juli voor 10 dagen logeren.

Wenslijstje

De zomervakantie is begonnen. We hopen deze zomer wat dingen van ons wenslijstje af te strepen, die we hier in de omgeving graag willen doen. Misschien blog ik daar dan over, maar misschien ook niet. Bloggen staat namelijk niet hoog op mijn lijst. Eerlijk gezegd was ik stiekem al bijna gestopt met bloggen. Maar deze update vond ik toch nodig.

Laatst vroeg iemand wel ineens naar mijn blog! Tja, we zullen het zien...



Ik wens jullie een mooie zomer toe!

2 opmerkingen:

  1. Kop op Mijntje, en gefeliciteerd met je nieuwe huisje! Tjonge, krijgen we het zomar voor elkaar om niet in je huidige nieuwe huis langs te zijn geweest. Enfin, de intentie was er, en die nemen we mee naar jullie nieuwe nieuwe huis :-) Fijne zomer en veel plezier hopelijk met jullie vakantiegast. Lief dat jullie dat weer doen! Groetjes uit Noorwegen,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! We verhuizen ook best vaak... en wij zijn ook nog nooit naar Noorwegen geweest... Jullie ook een fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.